CHP ya merkeze gidecek ya da merkeze gidecek...

Herkesin malumu olan gerçeği bir kez daha tekrar etmek gerekirse, CHP yerel seçimlerden zaferle çıktı ve birinci parti oldu.

İşte CHP’nin esas sınavı şimdi başlıyor… Biliyoruz ki yıllardır geleneksel kodlarından bir türlü kopamayan CHP, ilk kez Kemal Kılıçdaroğlu’nun değişim söylemleri ve ‘helalleşme’ adımlarıyla dikkatleri üzerine çekti “Galiba burada bir şeyler oluyor” diyen insanlar kulak kesildiler. Bir hakkı teslim etmek açısından hemen belirtelim, maalesef CHP’nin içindeki Ortodoks yapı Kılıçdaroğlu’nun değişim adımlarına yeterince destek vermedi. Altılı masa formülü özünde doğru bir proje olmakla birlikte, maalesef millet nezdinde bir cazibe oluşturamadı ve sonunda 2023 seçimleri kaybedildi.

Kurultaydaki genel başkan değişimi sonrasında, kısa süreliğine de olsa ‘CHP geleneksel kodlarına geri mi dönüyor’ gibi bir tereddüt oluşmasına rağmen, CHP’nin yeni lideri Özgür Özel, Kılıçdaroğlu ile başlayan değişim çizgisini sürdürdü, toplumun farklı kesimleriyle buluşan adaylar tespit etti ve CHP 31 Mart’ta önemli bir başarıya imza attı.

Şimdi önemli olan, bu başarıyı sürdürülebilir kılmak ve değişim çizgisini daha da ileriye taşımak.

Kuşkusuz bu noktada CHP’nin belli yapısal sıkıntıları var, zira parti içinde ve etrafında konuşlanan medya dahil, öyle bir yapılanma var ki bunlar “parti sağcılaşıyor, muhafazakarlaşıyor” benzeri ezberleri şimdiden fısıldamaya başladılar bile…

Ama gerçek şu ki bugüne kadar toplumun farklı kesimlerinin hassasiyetlerini dikkate almayan, onlara dokunamayan CHP ilk kez Türkiye’nin sosyolojik gerçeğini keşfederek insanları başka bir CHP ile ve de başarı ile tanıştırdı.

Bugün “CHP sağcılaşıyor” diyenler, aslında “küçük olsun, bizim olsun” masalını bir türlü terk edemeyen ve de dünyanın değiştiğini kabullenemeyen küçük bir hizip o kadar. Eğer CHP bu eski masala inanmaya devam etseydi, 2019’da İstanbul’da Ekrem İmamoğlu, Ankara’da Mansur Yavaş’la başlayan ve en son 31 Mart’ta bütün Türkiye’de devam eden böyle bir başarı hikayesi asla yazılamazdı.

Şimdi CHP’li belediyelerde genç ve başarıya aç dinamik bir ekip var. Daha da önemlisi bu başarının nasıl elde edildiğinin bilincinde olan bir CHP yönetimi var. Dolayısıyla 2028 cumhurbaşkanlığı yolunu açacak olan bu başarı adımını, parti içindeki Ortodoks yapının ve hiziplerin hevesleri için asla heba etmeyecektir.

Nitekim Özgür Özel, daha 31 Mart gecesi yaptığı konuşmada hiçbir komplekse kapılmadan “Tüm seçmen gruplarından gelen Türkiye siyasetinin akışını esastan değiştiren bu desteğin partimize büyük bir sorumluluk yüklediğinin farkındayız. CHP artık tüm demokratların partisidir. CHP sosyal demokratların partisidir ama aynı zamanda milliyetçi demokratların, muhafazakar demokratların, Kürt demokratların aynı anda birlikte oy verebildikleri partidir” diyerek CHP’nin geleneksel kodlarını temize çekmiş ve partisinin önüne yeni bir hedef koymuştur.

CHP tarihinde ilk kez çok önemli bir fırsat yakaladı, eğer belediyelerde AK Parti’nin içine düştüğü şatafat ve lüks düşkünlüğüne kapılmazlarsa, 2028’de yeni bir çıkış yakalayabilirler. Özgür Özel’in bu konudaki uyarıları CHP’li belediyelerin kulağında küpe olmalı. Diyor ki Özel: “AKP kibirden, şatafattan ve israftan dolayı cezalandırıldı. İşiniz gücünüz hizmet olsun, milletin bu yokluğunda asla gereksiz harcamalar yapmayın dedik. Bu tokadı sen yaparsan sana da vururlar’ dedim.”

Bütün siyasi partilerin 31 Mart sandığının verdiği mesajı iyi analiz etmesi gerekiyor, özellikle de CHP’nin… En yalın anlatımla millet, kendi kibrini yenemeyen AK Parti’ye sandıkta “Yeter, sen bir dur artık” diyerek siyasete yeni bir alan açtı. Aynı zamanda CHP’ye de “sana açtığım krediyi sakın heba etme” mesajını vermiş oldu.

Daha açık ifade etmek gerekirse, bu seçimin en önemli mesajlardan birisi de halkın CHP’yi merkezde görmek istediğini en anlaşılır bir dille ifade etmiş olmasıdır.

Geçtiğimiz günlerde KARAR TV’de konuşan Siyasal İletişim Uzmanı İbrahim Uslu, ‘CHP’nin merkeze gelmesi belki kendi tercihi olabilir ama bu kadar hızlı olacağını CHP’liler bile düşünemedi. Vatandaşlar tuttu ittirdi ve CHP’yi merkeze konumlandırdı. “Senin doğru yerin burası, burada kal, ben sana destek olacağım” dedi. CHP’nin üst yönetimi de halkın kendilerine verdiği mesajı çok iyi algıladı’ dedi.

Evet CHP’nin içindeki bazı “selefi CHP’liler” bu durumdan pek mutlu olmasa da anlaşılan o ki millet ittirerek CHP’yi merkeze taşıyacak.

YORUMLAR (82)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
82 Yorum
  • Divan / 26 Nisan 2024 00:24

    Sadece medya mi .seçmen hala 28 Şubat kafasinda.eski CHP yani milim pişmanlık milim değişim yok .tabanı donusturmezse açılan kredi kapanır.iktidar hayal olur .takiyye yapıyor seçmen.ve bir kısım medyası .hani bize aptal diyorlardı ya.secimi kazandırdık ve sustular biz ne yaptığımızı yapacagimizi biliyoruz

    Yanıtla (4) (22)
  • Okur / 26 Nisan 2024 07:57

    28 şubat sürecinde millet chp ye ceza kesti, iktidarı vermedi. chp yönetimi bundan ders çıkardı, katı laik çizgisinden uzaklaşıp merkeze geldi. Ancak AKP 15 Temmuz darbesiyle henüz yüzleşmedi simitçi, işçi memur Bank Asyanin önünden geçti diye ceza alirken Fetö'yle kol kola gezen pensilvanyada boy boy fotoğraflari olan, Türkçe olimpiyatlarında göz yaşı döken hangi Akp'li siyasetçi ceza aldı. Dolayısıyla millet bunları da gördü. Takiyye kim yapıyor yapmıyor milletin hafızası kaydediyor.

    Yanıtla (24) (0)
  • Karar okur / 26 Nisan 2024 10:08

    Çok isabetli bir analiz, teşekkürler. CHP 28 Şubat süreciyle yüzleşip, kendini eleştiriyor. Ayrıca 25 sene sonra hapse tıkılan 83 yaşındaki paşaların uğradığı haksızlığa da itiraz ediyor. Geç kalan adalet adalet değildir

    Yanıtla (7) (0)
  • Eskiden kim özgürdü? Konuşanı kapatıyorlardı. Pa / 26 Nisan 2024 11:18

    Eskiden hiçbir parti asla özgür değildi. Partiler asker vesayetinde bulunurlardı.
    Kemalist ve ulusalcı dar kadrolar, askere selam çakan partililer... Kimse asker dışında adım atamazdı. MGK baskı aracıydı, tüm darbeleri yapan asker halkı ve siyaseti özgür bırakırlar mıydı?
    CHP Kılıçdaroğlu ile özgürleşip demokratik siyasete evrildi. Başörtüsüne serbestliği cesurca dile getirip mn adım attı ve destek sağladı. Hellalleşme politikası. Demokrat insanları partiye alması. Herkese ve fikre saygı...

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar / 27 Nisan 2024 00:08

    CHP Kılıçdaroğlu ile şayet askeri vesayet AKP tarafından kaldırılmadaydı kesinlikle özgürleşip demokratik siyasete evrilmezdi. Askeri vesayet olsaydı CHP başörtüsüne serbestliği cesurca dile getirip adım atmaz destek vermezdi, hellalleşmezdi de. CHP eski politikayı uygulayacak zemini kaybettiği için demokrat insanları partiye aldı, herkese ve her fikre saygılı olduğunu söylemeye başladı.. K.K. Genel başk ilk yılları ...Son yıllarının tersi bir poltika izld ortadadır...

    Yanıtla (0) (0)
  • Alp Demir / 26 Nisan 2024 14:54

    Atatürk'ün kurduğu CHP sol ideolojiye sahip değildi. Atatürk tam da merkezin en orta yerinde bir liderdi. CHP Atatürk sonrasında sol ideolojinin ve pankürdizmin işgal ettiği bir parti haline geldikten sonradır ki, milletten bir daha oy alamamıştır. Dersimli Kemal millette alerji yarattı. Alevi olduğu için değil, adeta bir terör sevici görüntü verdiği için. CHP, KK gittiği için oyunu yükseltti. CHP özüne dönerse oyunu daha da yükseltir. Özüne dönerse zaten merkeze oturur.

    Yanıtla (4) (6)
  • Karar okur / 26 Nisan 2024 15:39

    Kürdizm hariç doğru

    Yanıtla (2) (1)
  • Osman / 26 Nisan 2024 23:16

    Bu nasıl bir saçma yorum beyfendi,ne terör sevicisi? Tam davalık bir yorum.Terörle en son anılacak biri varsa o da Sayın Kılıçdaroğlu'dur.Meydanı boş bulup saçmalamayın.

    Yanıtla (1) (0)
  • Alp Demir'e / 26 Nisan 2024 23:43

    CHP'yi 'Atatürk sonrasında sol ideolojinin ve pankürdizmin işgal ettiği' savınız doğru değil, 1925'te Şeyh Sait ayaklanması sonrası oradaki Kürtlerin baskı altına alınması, Seyit Rıza olay. Dersim'in bombalanması vb. Atatürk döneminde mücadele old. daha net gösteriyor ama sonraki CHPlilerin de sadece oy için Kürtlerin yanındaymıs g'Atatürk'ten sonra milletten bir daha oy alamamıştır' savınız da yanlış Atatürk döneminde de CHP halktan oy alamamıştır, seçimlere katılım %20 olduğunu hatırlatırım...

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 26 Nisan 2024 23:20

    Halk, kendi kibrini yenemeyen AK Parti’ye sandıkta “Yeter, sen bir dur artık” demek için; partisine bakmadan diğer partilerden kimin KAZANACAĞINA İNANDIYSA yeterki AKP gitsin diyerek oy verdi... Çoğunlukla CHP adaylarının kazanacağına inandığı için onlara oy verdi. Ş. Urfa ve Yozgat'ta ise ; YRP'nin adaylarının kazanacağına inandığı için onlara oy verdi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar / 26 Nisan 2024 23:10

    CHP geleneksel kodlarına geri mi dönüyor’ gibi bir tereddüt hiç kaybolmaz çünkü CHP'nin yayın organı olan Cumhuriyet gazetesi yazarlarından biri 31 Mart 2024'te CHP'yi 1. yapan oyların, bu "dinci" diye küçümsenen kişilerden değil de GÖKTEN geldiğini sanarak??? din eğitimini şöyle tarif edebiliyor: 1971'deki tehlike, nüfusun kültür, bilgi ve bilinç düzeyini geri götürecek olan dinci eğitim....2024'teki ise tarikatlar...

    Yanıtla (0) (1)
  • Gerçek / 26 Nisan 2024 14:36

    CHP bu toprakların gerçek olan tek partisidir. Diğerlerinin hepsi yapaydır, gelip geçicidir. Aklına yatmadığında kendi genel başkanını da gümbür gümbür deviren halktır CHP. CHP içerisinde 86 milyonun tamamına yer vardır. Tek şart şudur. Hiç kimseye kulluk etmeyecek, hiç kimseye biat etmeyeceksin. 31 Mart seçim sonuçları gelmekte olan selin, uyanışın başlangıcıdır.

    Yanıtla (12) (2)
  • İstanbullu bir okur / 26 Nisan 2024 19:52

    Sn.Gerçek;dizdiginiz yazılardaki Chp.gerçek degil,bazılarının dinde reformcu dedigi,aslında birçok insanın uyanışınada sebep olan;ama istikametini bozan Rhm.Y.N.Öztürk bile,bahsetiginiz Chp.de barınamayıp;'bırakın başkayı Allah demeye bile tahammülleri yok'diyerek istifasını açıklamıştı.Evet,evet Chp.kendini gözden,hemde iyi geçirmelidir.Degilse%20'lere yeniden döner.Syglr.

    Yanıtla (1) (3)
  • Gerçek / 26 Nisan 2024 21:47

    Yaşar Nuri Öztürk CHP’de barınamadı diye bir şey yok. Hatırlayınız. Kendi kurduğu ve genel başkanlığını yaptığı partide dahi başarılı olamadı. Bu yüzyılın en büyük düşünürlerinden biriydi. Ama siyasetçi değildi. CHP’de başarılı olamamasının sebebi budur. Başka bir şey değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mebmet / 26 Nisan 2024 12:40

    Çok garibime gitti...Bazı yalı ikametli müteahhitlerin, sosyalist yazar basın müşaviri karanlık odacı..chp ye akıl ve ayar veriyor..Altı bir ideoloji ile doldurulmayan merkez veya kitle partisi olma değişimi chp için faso fiso.

    Chp..belediyeler Ankarada merkezi planlama ile yönetilmeli.Diyor

    Dedem anlatırdı.Anadoluda bir köye çeşme.diğer köye yol için Ankaradan izin alınırdı.Hele bir fabrika izni merkezi planlamadan izin yıllar alırdı.

    Yanıtla (2) (12)
  • Karar okur / 26 Nisan 2024 13:06

    Kim diyor? Ayrıca nüfusa göre meekezi bütçe planı şuanda da yapılıyor. Dahası Şehircilik Bakanlığı kupon araziye el koyup kafasına göre betonlaştırıyor.

    Yanıtla (12) (0)
  • Okur / 26 Nisan 2024 18:13

    Okura: Benim dedem cahil ile sohbeti kes derdi… maşallah zırvalamada zirvedesiniz

    Yanıtla (3) (0)
  • Ömer / 26 Nisan 2024 19:58

    Deden gibilerin yüzünden son 22 sene heba oldu, şimdi yenilenme zamanı önümüze bakalım.Türkiye yerinde saymasın artık.Deden birşeyler derse,tamam dede de geç.

    Yanıtla (5) (0)
  • Ali İncirci / 26 Nisan 2024 20:33

    Deden yaşında değilim ama muhtemelen senden epey büyüğüm Mehmet. Bizim zamanımızda devlete ait YSE(Yol, Su, Elektrik) vardı, yolu, suyu, elektriği olmayan yerlere projeli ve çok güzel hizmet götürürdü, bu iş seçimden seçime mantığıyla çalışan belediyelere bırakılmazdı. Şimdi "YSE" de çalışacak tüm iş makinaları KGM'de yılın %90'ında yatıyor!. CHP, YSE'yi geri getirsin!. Hatta, güncelleyerek "Köy Enstitülerini" geri getirsin!. İdeal vatanseverler yetişmeli:)).

    Yanıtla (7) (0)
  • Ahmed 61 / 26 Nisan 2024 13:53

    Siyaset chp'yi dönüştürür'mü? Elbette,yakında bir kısmı menzile,bir kısmı'da İsmail Ağa'ya gide bilir(!)

    Yanıtla (3) (9)
  • OkurM / 26 Nisan 2024 19:46

    Menzil ve ismailaga bu ülkenin gerçeği. Derinde olduğu vehmedilen iktidar ortağı bir ufak grub bugünlerde bu iki cemaate operasyon çekiyor. Silmeye çalışıyor. Ama bu iki grub bu ülkenin gerçeği. Bu ülkeye hizmet etmek isteyen her siyasi bu iki gruba gidip çay içecek, medeni insan olarak konuşacak. Onlara da hizmet vermeye çalışacak. Herkes insanlığı öğrensin artık. 1930'da değiliz ki topları çevirip menzili çarşambayı ortadan kaldirasınız. Yüz yıl geçti. Artık insan olalım.

    Yanıtla (0) (3)
  • Dertli / 26 Nisan 2024 18:10

    CHP Merkeze gelse ne olur gelmese ne olur.Ekonomik olarak bitmis bir ulkeyi nasil yonetecek.Dev gibi birikmis borclar nasil odenecek.Milletin AKP ye gosterdigi toleransin 10da 1ni gostermez CHP ye.Dilini yutmus Sendikalar Esnaflar Emekliler ortaligi savas alanina cevirirler.Memleketin selameti icin Aman CHP kazanmasin.

    Yanıtla (2) (6)
  • OkurM / 26 Nisan 2024 19:33

    Yorumdan anladığım kadariyle son cümle yanlış olmuş. Dogrusu: chp nin selameti için...

    Yanıtla (0) (0)
  • Osman / 26 Nisan 2024 19:10

    Ak parti hukuk dışı, baskıcı, vicdansız bir politikayı dayatmada ısrar edince ülke ve millet büyük bedeller ödemek zorunda kaldı.

    Yanıtla (5) (0)
  • Hasan / 26 Nisan 2024 19:08

    Son yıllarda arayış içindeydik, Ak parti bizi pişman etti.CHP mahcup etmez diye düşünüyorum.

    Yanıtla (5) (0)
  • Matrakçı... / 26 Nisan 2024 17:57

    Merkez,,Sağ,,,Sol falan,filan değil. Mutfağa girip Sofraya yemek getirmeyi becerebilmek huner..Milletin çoğunluğunun ortak Milli ve Manevi değerleri belli...bunlar değişmez .@

    Yanıtla (3) (0)
  • İstanbullu bir okur / 26 Nisan 2024 16:54

    Sn.Ocaktan;gerçekten günübirlik kullandıgımız kelimeleri,ne güzel dizmişsiniz,zihninize ve kaleminize sağllık.Bubir doğrudur.Chp.ya başlığa gelecek,yada Chp.de,ki devrimi de severler,devrim olacak.Bu millet bu vatanı sokakta bulmadı,radikal sola,asla ptim vermeyecek.Bir dönem komonistler Moskovaya diyorduk,şimdi Moskovada ise,Ankaraya diyormuş!mizahi,fıkra olsada güzel.Toplumu sınıflara,bölüp,dövüştürmek yerine,hak riayetçili sistemi,daha muhteşem.Syglr.

    Yanıtla (1) (1)
  • Berberoğlu / 26 Nisan 2024 16:31

    "En yalın anlatımla millet, kendi kibrini yenemeyen AK Parti’ye sandıkta “Yeter, sen bir dur artık” diyerek siyasete yeni bir alan açtı."
    Yazısında böyle diyor ya Ocaktan...
    ...Ben de diyorum ki, "...millet, kendi kibrini yenemeyen AK Parti’ye keşke sandıkta yetti artık doymazlığın, çek git başımızdan!" deseydi.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okumaz / 26 Nisan 2024 14:18

    CHP'de çok farklı insanlar var. Bunları ne birleştiriyor : 1. Laiklik 2. Atatürkçülük 3. Ulusçuluk 4. Elitizm . Birleşemedikleri en önemli nokta ise sosyal demokratlık. Kimi CHP'linin dine, dindara karşı duruşu var. Namaz kılan CHP'li olduğu gibi namaz kılana tahammül edemeyen CHP'li de var. Halka ve inançlara saygılı, laikliği de, idealizmi de bırakmayan, halk için ama toplumla birlikte hareket edebilen bir CHP ülkeye çok şey katabilir. Devletçilikten kurtuldu, millete yöneldi. Doğru yolda.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okur / 26 Nisan 2024 15:44

    100 yıldır Almanların bile tam tanımlayamadığı Sosyal demokratlığı tanımasan da CHP nin neden olamadığını anlasak

    Yanıtla (1) (3)
  • muzaffer / 26 Nisan 2024 14:43

    Merkezdeki partiler iktidar olabiliyor ancak uzun ömürlü olamıyorlar. Siyasi tarihimize bakarsak geçmişte iktidar olmuş merkezdeki partilerin bu gün olmadıklarını görürüz. Anahtar kelime kibirdir. CHP içindede başka partilere oy veren seçmene tepeden bakan kibir abidesi bir grup var. CHP bulunduğu konumu değiştirmemeli, bulunduğu konumun milletin çıkarları ve geleceği açısında en iyi konum olduğu konusunda seçmeni ikna etmelidir.

    Yanıtla (0) (3)
  • OkurM / 26 Nisan 2024 01:34

    Sadece chp değil, chp medyası da artık olgunlaşmalı. Sağ basın islamci basın dediğimiz kitle, aleviler hakkında saygısızca ifade kullanmamaya özen gösteriyor. Her bireri aleviler kadar kalabalık bir topluma hitab eden, alevlerin cemevlerinden fazla faaliyet binalarına sahip olan cemaatler hakkında oldukça saygısız nezaketsiz yaklaşımlar hakaretler var. Merhum menzil seyhini özel effektlerle öcü gibi vermeler, tarikat ve cemaatin geçtiği her karede en uç olayların görüntülerini kadraja koymalar..

    Yanıtla (2) (11)
  • Ali İncirci / 26 Nisan 2024 11:00

    80'li yıllarda üniversitede okurken, kazara nurcuların evinde kaldım bir süre, sonra ayrıldım. O dönemde Menzilci öğrenciler sürekli bizim eve gelir bizi aparmaya, menzile götürmeye çalışırdı! Hatta birisi o kadar ileri giderdi ki ikna için: "bakın, istersem şu anda Kabeyi buraya getiririm" diye de büyük yalan atardı...Menzil şeyhin geçenlerde ölünce köpek gibi havlayanları gördük basında, bu şirk değil mi? Eğer illa havlanması gerekirse insan sadece Allah'ın köpeği olup havlar, değil mi?

    Yanıtla (8) (0)
  • OkurM / 26 Nisan 2024 19:42

    Ali incirci, fetöcüler anlamaz benim demek istediğimi... (şeklinde bayağı bir cevabı köpürte köpürte yazardım. Ama insanlığa çağırıyorum. Birbirimize tahammül etmeyi öğrenelim.)

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 26 Nisan 2024 23:52

    Köpürte köpürte bayağı bir cevap vermeyi çok istiyorsan... Kendini fazla zorlama, rahat bırak... Zaten, Şeyhlerinin her şeye gücünün yettiği, her an her yeri görüp izlediği, olayların nereye doğru gittiğini bildiği ama müdahale etmediği vb.... İslam'a aykırı.... FETÖ'den daha itici din anlayısları olan insanlar da ... Ocağın sönsün Köroğlu diyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 26 Nisan 2024 11:41

    Aleviler cemaat hayat tarzı ile yaşamaz üstadım… ülkedeki cemaat tarikatların aslında din tüccarlığı yaptığını, siyasetin ve ticaretin içinde olduğunu ibadet in bahane olduğunu size anlatamadık bu bizim ayıbımız kabul… En azından cemaat tarikat yurtlarında tecavüze uğrayan yanan çocuklar için hiç mi vicdanınız sızlayıp iki kelime edemeyeceksiniz

    Yanıtla (10) (2)
  • OkurM / 26 Nisan 2024 19:39

    Ya ısrarla nezaketini bozmayacağım. Herkes kimin ne olduğunu biliyor. Cemaziyelevvel malum. Is laf sokmaya gelince hangi gruba yakin olduğunu veya inancını soyle basın arşivinden cinsel şapkınlıktan hırsızlığa, katillikten halk düşmanlığına bir sürü gazete haberi yamayabiliriz. Ülkede temiz kalmış bir yer söyle sana bir kaç sayfa hep beraber burada karalayalim.. tencere dibin kara yarışı değil... insanlık çağrısı benimkisi... biraz insan olalım artık...

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 26 Nisan 2024 23:19

    Bence de nezaketi bırakmamak önemki. Lakin burada laf sokmak veya herhangi bir fikri veya yaşam biçimini dikte etmiyoruz. Ne siz ne de ben. Ancak cümlelerinizi tekrar gözden geçirmenizde fayda var. Tek onayladığım lafınız "İnsan Olmak" ancak övdüğünüz yapılarda bu yok, hiç bir zamanda omadı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okur / 26 Nisan 2024 13:09

    Senin cemaatler 9 yaşındaki kızla evlenen müridi için ağlayan adliyesi önünde gösteri yaparsa, kızları okula göndermeyi tevhidi tedrisata aykırı kafasına göre medrese açıp,Belediyelerden kaçak yapıları için İmar alırsa bunlar haber değeri taşır, yazılır çizilir kardeş.

    Yanıtla (9) (1)
  • Izmirli / 26 Nisan 2024 14:28

    Lafı hiç dolaştırmadan kitabın ortasından konuşalım, İslami açıdan bakınca şirk yuvalarına dönmüş, devlete sızıp kadrolar elde etme peşine düşmüş, siyasi güç elde etme peşinde, her biri holdingleşmiş, bilim karşıtı, bu cehalet yuvalarından bu toplum acilen kurtulmalıdır, ne kadar takipçileri olduğunun da bir önemi yok. Bunun için de, başta 677 sayılı yasa olmak üzere mevcut yasaların uygulanması yeterlidir. Uygulamayanlar yasal olarak sorumludur ve suça ortaktırlar.

    Yanıtla (4) (1)
  • E.K / 26 Nisan 2024 14:18

    Chp saga kaymamali. Halki kucaklasin, degerlerini onemsesin. Ancak, tarikatcilari egitim sistemimize monte eden zihniyetle ayni kulvara girmesin oy ugruna. Kendi prensiplerini uygulasin. Laiklik ilkesini, inanc ozgurlugunu dogru uygulasin. Kanunen yasak tarikatlar arka kapidan devlete doldular. Din ticari bir metaya donustu. Siyasi bir alet haline getirildi Islam. Umariz Chp bu duruma son verir. Yoksa sag cenahta at kosturan, tokur tokur sagci parti dolu. Chp farkini korumali.

    Yanıtla (6) (0)
  • Musta / 26 Nisan 2024 13:39

    Darul Harp söyleminin sonuna gelindi. Gündem sonu dilekler, temenni ve kapanış. CHP de

    Yanıtla (4) (0)
  • Ömer Kutalmış / 26 Nisan 2024 13:14

    CHP nereye yaklaşıyor bilinmez. Cumhuriyeti kuranları ve aynı gelenekten gelip devleti idare edenleri bir nevi gayri Müslim sayıp, iktidarı elde etmeyi fetih gibi yorumlayıp, devlet ve millet malına ganimet muamelesi yaparak yandaşa dağıtmanın; karşı tarafı da sürekli abdestsizler, namazsızlar, seccade bilmezler diye itham ederek darul harp durumunda göstermenin sonu geliyor gibi..

    Yanıtla (11) (1)
  • Vatandaş / 26 Nisan 2024 01:13

    Iktidara karşı bıkkınlik ve öfke son yıllarda vardı şu söz çok söylenirdi halkta "KK.ye mi oy verelim kötünün iyisi de olsa akp.ye
    oy veriyoruz" B u sonuç gösterdiki KK.nin gidişiyle çıkmıştır ortaya.

    Yanıtla (12) (1)
  • KARARLI KARAR. / 26 Nisan 2024 10:59

    Kemal bey kendi adaylığını dayatmasaydı 6 lı masada, Ekrem bey veya Mansur bey
    Aday gösterilseydi akepe gnl.başkanı torun seviyor olacaktı şu anda

    Yanıtla (8) (0)
  • Ali İncirci / 26 Nisan 2024 11:10

    Alevi değilim, kendi çapımda sorgulayan, okuyan, anlayan, uygulamaya çalışan, sade bir Müslümanım, gönül rahatlığı ile de CB seçiminde Alevi olan KK'ye oy verdim. Ama şu var: özellikle 40 yaş üstü, hatta yaş arttıkça da artıyor: Alevilere karşı bu toplumda nedense hala önyargı var, alevilerin kestiği eti yemeyenler, onların "mum söndü" gibi adetleri olduğuna inananlar, onları dinsiz görenler...Elleri bu nedenle KK'ye oy vermeye gitmedi çoğunun. Şimdi durum farklı...

    Yanıtla (9) (0)
  • OkurM / 26 Nisan 2024 19:48

    Aleviler hakkında böyle düşünenler var. Öbür taraftan da alevilerden daha fazla nüfusa sahip Sünni tarikat ve cemaatlere insan muamelesi yapmayanlar da var. Herkes kendini melek karşısındakini şeytan olarak pazarlamanın derdinde. Her seyimizle hep beraber bu gemideyiz. Artık insanca birbirimizle anlaşalım diyen hala yok maalesef....

    Yanıtla (0) (0)
  • Haklı / 26 Nisan 2024 13:11

    Aynı kanaatte olan çok Anadoluda

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar Okuru / 26 Nisan 2024 11:43

    Mehmet Ocaktan,altılı masada yer alıp CHP'ye oy vermeyenleri hepimiz biliyoruz.Bunu tekrar tekrar yazmaya gerek yok.CHP tabanda birleşmeyi sağladı ve insanlara değişimi,sosyal hukuk devletini,adaleti vadetti insanlar ona oy verdi.Bu böyle de devam edecek.CHP içinde de CHP zihniyetini kabullenemeyen insanlar elbette olacak ama sayıları gittikçe azalacak ve tamamen gerçek sosyal demokrat ilkeleri benimsemiş bir parti olarak Türkiye'nin Merkez partisi şeklinde yoluna devam edecek.

    Yanıtla (6) (0)
  • Mehmet / 26 Nisan 2024 03:45

    CHP...Atatürk..Cumhuriyet ilkeleri ile Kur'an ve Hz Peygamber rehberliği ile 86 milyonu kapsayan kucaklayan misyon felsefe vizyon hedefli sosyal demokrat temelli halk partisi tanımıyla değişim ve dönüşümü sürdürecektir.
    Tabiiki hem Atatürk.ü hemde eseri chp yi 70 yıldır olduğu gibi illaki sol bir ideolojik cendereye sıkıştırma eğilimli fikri yapılı berlin duvarcılarda 70 yılda olduğu gibi boş durmayacak.40 yıllık chp li olarak net söylüyorum.Chp Kur"an ve nutuk ile demokrasi taçlanacak.

    Yanıtla (14) (1)
  • Okur / 26 Nisan 2024 11:35

    Sana katılıyorum üstadım.. Demokrat ve Cumhuriyet ile taçlandıracağız güzel yurdumuzu. Biz CHP lilerin imanı bu işi yapacak

    Yanıtla (7) (1)
  • Mr / 26 Nisan 2024 06:55

    CHP her zaman farklı görüşlerin birbiriyle mücadele ettiği, hiziplerin partisidir. Artık ülkede bıçak kemiğe dayandığı için, CHP merkeze gitmedi, merkez CHP'ye zorla girdi.

    Yanıtla (4) (2)
  • Okur / 26 Nisan 2024 11:32

    Mr. Üstadım değişik bir yorum olmuş ;)) bizim grardrop chp liler vardır onlarda olmasa chp daha rahat edecek ama sabır az kaldı iktidar olacağız

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 26 Nisan 2024 11:29

    28 Şubat davaları neden Erbakan rahmetli olduktan sonra açıldı? Rahmetli erbakan kendisi açıklamıştır bu bir darbe değildir diye.. Bu siyasal islamcı reziller (politikacısı, gazetecisi, vatandaşı yani işine gelen herkes) tepinip duruyorlar bu meselede

    Yanıtla (6) (1)
  • 07Cem / 26 Nisan 2024 11:13

    YeniTREND Özgür Özel:chp."IN"akepe "OUT" !

    Yanıtla (4) (0)
  • Ali İncirci / 26 Nisan 2024 00:59

    Gerçek milli ve yerli olan, bu milletin merkezindeki tek parti CHP'dir, din düşmanı değildir, İslamımızı siyaset-çıkar amaçlı kullananlara düşmandır!. Diyaneti kuran CHP'yi kuran Atatürk'tür, Atatürk bir din adamı değildir, dinsiz de değildir!. Aydın ama dinini özgürce yaşayan bir millet hayal etmiştir, tıpkı Avrupadaki gibi. Diğer partiler ya Arap, ya Rus, ya Çin, ya da ABD sevicidir. Dinimizi feci şekilde siyasette ve çıkar amaçlı kullanan tek parti AKP'dir. Millet bunu görüyor, tavır alıyor!

    Yanıtla (20) (6)
  • OkurM / 26 Nisan 2024 01:36

    90'larin sonunda bunu imtihan kağıdına yazsaydın, milli güvenlik dersinden 10 almıştın.

    Yanıtla (2) (13)
  • Ali İncirci / 26 Nisan 2024 10:51

    Yanılıyorsun, o zaman AKP yoktu, iktidarda da CHP yoktu:)).

    Yanıtla (3) (1)
  • karar okuru / 26 Nisan 2024 10:57

    Bir liderin dindar olması şart değil. bende değilim. bu kimsenin sorumluluğunu eksiltmez. hatta yöneticinin belli bir inançtan olduğunu göstermesi doğruda olmaz. diğer inanç mensuplarını rahatsız eder. Atatürk dindar mı? değil elbette. din düşmanı mı? o da değil. ya ne o zaman? dine kayıtsız bir insan bence. bu bir eksiklik değil. futbola ilgisi olmayan bir insanın durumu gibi.

    Yanıtla (5) (0)
  • kararlı okuyucu / 26 Nisan 2024 10:37

    bence bu aşamada CHP nin iyi partiden ayrılan dürüst demokrat sayın prof dr Bilge Yılmaz ve Bahadır Erdem beyi partilerine davet etmeleri doğru bir hareket olacaktır

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 26 Nisan 2024 07:29

    CHP ye en çok zararı sol kalemler verir. Yazılarında bir türlü İslam karşıtlığı tavırlarından vazgeçemiyorlar. Kişilerin çirkinliklerini dine bağlıyorlar. Ayrıca CHP içindeki hizipçilik te bitmiyor. K. K. Bir nebze engelledi. Ö. Özel de barışık olma tavrını sürdürebilirse merkeze oturabilir. Bir de seçlen belediye başkanlarının davranışları belirler.

    Yanıtla (10) (0)
  • Karar okuru / 26 Nisan 2024 10:10

    Hizipçilik koltuk için değil, eğer doğru eleştiri yapılıp demokratik leşme ağlıyorsa iyidir. Keşke AKP de de birileri konuşsa

    Yanıtla (4) (1)
  • Gerçek / 26 Nisan 2024 10:08

    Millet CHP iktidarından başka kurtuluşu olmadığını, olamayacağını anladı. En fazla üzüldüğüm şey şu: CHP analizi yapanların gözü sadece Büyükşehirlerde yaşayan, işte şu şu özellikleri var (Örn. Beyaz Türkler) diye tarif edilen kitleleri görüyor. Bu bence bilinçli bir seçim. Halbuki bunun haricinde Anadolu'nun her yerinde, her köyünde, her ilçesinde, beldesinde yaşayan sayısız CHP'li var. Analizlerde neden bu insanlar yok sayılıyor, analize dahil edilmiyor. Bu kimlerin işine gelmiyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • Sedat F. / 26 Nisan 2024 09:27

    Gemilerde denize düseni kurtarmak icin "can simitleri "vardir.

    Denize düsene bu firlatilir,tutunup kurtulmasina yardim edilir. Türkiye'nin "can simidi de" CHP ya kurtulacak bu ülke, veya bogulup gidecek..Ülkeyi bu hale getirenlere öfkeliyim.

    Yanıtla (4) (0)
  • OKUR / 26 Nisan 2024 08:34

    chp gelırse yavas yavas ısler youna gırer,yoksa,akpyle erdoganla sonumuz (zaten ıflas ettık)cok daha kotu olur

    Yanıtla (21) (1)
  • okur 41 / 26 Nisan 2024 08:29

    Sayın yazar, fikirlerimize tercüman olmuşsunuz, çok teşekkürler.
    Saygılar

    Yanıtla (10) (1)
  • ÖTÜKENLİKURT / 26 Nisan 2024 07:44

    İnsanlar sarhoş olur, paranın hoşluğundan,
    Topludaki savruluş, Merkezin boşluğundan!
    Ülkede yaşananları doğru okumak gerek! Uçlar her ülkede olacaktır. Dinciler ırkçılar, uçuk kaçık aşiretçiler, komünistler vs. Fakat bunlar yemeğe atılan baharatlar gibidir. Asıl yemek merkezdir. Ben Türkçü bir kişi olarak CHP'ne oy verdim. Çünkü onun merkeze gelmesi ülkeye istikrar gelmesi, orta direğin güçlenmesi, hukuk ve demokrasinin güç kazanması demektir. CHP artık merkez partidir. Uçlar da merkeze yöneli

    Yanıtla (18) (1)
  • Arif Hiçbilmez / 26 Nisan 2024 06:24

    İnsanlarla sürekli kavga eden çatışan birisi ben değiştim artık insanlarla iyi geçineceğim dese kaç kişi inanır? Bireylerin böyle değişimine mesafeli dururken siyasi oluşumların değişimine mesafeli durmak da hakkımız olsun.

    Yanıtla (0) (11)
  • Sahin / 26 Nisan 2024 05:00

    Türk milleti bir yere kadar sabreder.
    Baktı olmuyor biletini keser.

    Yanıtla (5) (2)
  • karar okuru - ... / 26 Nisan 2024 03:49

    chp nin başına yakın zamanda ilk defa sevimli, sempatik, kültürlü, liyakatli, geçmişinde başarısızlık bulunmayan, hitabet gücü yüksek, kendisini dinleten, siyaseten tecrübeli, halktan ve güven veren gençten biri geldi. yaşlı cumhur ittifakı seçimden sonra ringde aparkat yemiş, ne yapacağını şaşırmış boksöre döndü. suçu kendilerinde değil, anayasada arıyorlar. bu kafayla devam ederlerse ikinci yumruk da geliyor.

    Yanıtla (12) (1)
  • Musto / 26 Nisan 2024 02:05

    Cumhuriyeti Kur'an Parti Kurtuluş mücadelesi veren altın partisidir hiç kimsenin hegemonyasında değildir...

    Yanıtla (5) (1)
  • Ali Rıza / 26 Nisan 2024 00:32

    Tamam merkeze gelsin; yalnız çok önemli bir kaç noktayı göz ardı etmesin , o da laik Türk ulus devletinin temeli olan TC nin anayasasının ilk dört maddesine ve 66 ncı maddeye sahip çıksın , birde Ayyıldızlı bayrağa çizik çektirmesin , onun (CHP nin) asli görevi budur, Atatürk’ün gençliğe hitabesini şiar edinsin tavsiyeleri beynine işlesin yeter..!

    Yanıtla (20) (5)
  • OkurM / 26 Nisan 2024 01:38

    Askere uşak yolluyoruz sanki. Boynuna da bir ADD armalı muska falan assaydınız...

    Yanıtla (3) (14)
  • karar okuru / 26 Nisan 2024 01:36

    Merkez siyasetinde boşluk olduğu doğru. Ak parti son yıllarda devlet partisi haline geldi. İYİ parti merkez olmayı başaramadı MHP ile yarışa girdi ve kaybetti. tekrar toparlanması zor gibi. CHP bunu yapabilir.

    Yanıtla (9) (1)